Pun timpul in cutii


Imi place sa organizez chestii. Sa imi organizez sosetele in dulap, sa organizez alimentele in frigider. Deci probabil ca a venit momentul sa imi organizez si viata, sa nu mai umblu haotic asa din episod de serial in episod de serial.

Asa am descoperit ca google docs are o serie de templateuri pentru tot felul de minuni care ar putea sa iti trebuiasca, de la diverse bugete pana la CVuri, scrisori, si tot soiul de calendare. Mi-am luat si eu ceva in primire, se cheama "personal productivity dashboard". Ideea e ca in fiecare zi scrii acolo ce faci intre orele x si y, ai niste categorii de activitati, si iti calculeaza in procente pe ce iti petreci tu timpul. Eu personal mi-am adaugat si o foaie pentru istoric, sa vad daca am reusit sa  modific in bine modul in care imi petrec eu timpul.

Ce am observat pana acum?

In jur de 10-12% din timp il petrec in mijloacele de transport. Ce inseamna asta? Ca ori ar trebui sa imi minimizez timpul de calatorie, ori imi gasesc o activitate de facut.

Aproximativ 47% din timp il petrec la servici. Probabil ca ar fi spre binele meu sa ii si placa ce fac, sau macar sa fiu cel mai bun la ce fac.

E trist sa observ ca timpul pentru "leisure" e undeva la 3% uneori, sau ca imi ia o bucata mare de timp pana sunt gata sa ies din casa.  Lucrurile astea nu le stiam pana sa nu le observ. Ma gandesc cate lucruri mai fac fara sa imi dau seama, sau cate lucruri le pierd pentru ca nu le dau importanta.

Cu ideile astea in minte, imi propun sa am grija mai mare la cum imi petrec timpul. Practic, o singura viata avem, care se poate termina oricand, deci poate ar trebui sa incepem sa acordam mai multa atentie lucrurile care conteaza cu adevarat in viata noastra.

1 comentarii:

Oriana said...

:-)
Am să încerc și eu să fac același lucru ca și tine - mă îndoiesc că o să îmi reușească, însă.
Vroiam să zic de transportul în comun - e esențial la ce țară în raportezi. Aici există spații mari și o populație nu atât de mare, merită luat în considerare.

Post a Comment