De ce nu o sa mai zbor cu Blue1

In weekend am dat o fuga pana in Bruxelles. Fuga e cam putin spus, pentru ca stim cu totii ca Helsinki e la capatul pamantului, si nu prea ajungi rapid nicaieri - nici macar in Rusia.

Am luat zborurile de la Blue1. De obicei iau Finnair-ul, dar de data asta au intrecut masura la preturi, si Blue1-ul chiar avea la ore cu bun simt si pret ok. Si dusi am fost.

Helsinki - Bruxelles: vant din pupa, zbor lin, aterizare ca la cartofii aruncati din sac, dar in fine, am ajuns intr-o bucata, bagajele au venit repede. Nu prea am de ce sa ma plang, asa ca nu am sa comentez ca nici macar apa nu dau gratis in avion.

Bruxelles - Helsinki: zbor duminica, decolare la 7.45, ajungere in Helsinki pe la un 11 si ceva seara. In trenul dintre Liege spre Bruxelles, numai bine ce am primit un sms cum ca zborul s-a anulat, si lasati ca va contactam noi in legatura cu zborul in care o sa fiti reprogramati. Eu de felul meu sunt mai panicoasa, si deja ma vedeam intr-un miniconcediu de 2 saptamani in Belgia, tot asteptand sa fim reprogramati. Normal ca pentru bataia asta de cap imi inchipuiam ca primim si diurna, si la servici toti o sa fie compatimitori ca am ramas blocata pe taram plin de ciocolata si vorbitor de franceza. N-a fost sa fie. Cam la vreo ora - doua, am primit nu un sms, ci doua, cu reprogramarea: ba ca suntem pus in zborul cu escala la Copenhaga, ba ca suntem pusi in zborul (cu acelasi numar ca mai inainte), cu escala prin Stockholm. Am ajuns la aeroport un pic confuza, si ma gandeam daca ma lasa pe mine sa aleg. La ghiseu, o tanti cam nemultumita (era gravida si probabil avea o zi proasta), a inceput sa butoneze si sa ne spuna, pe un ton sa zicem care nu lasa loc de politeturi, ca daca nu ne convine reprogramarea, ea nu are ce sa ne faca. Si nu primim nici compensare, ca doar ni s-a gasit zbor. Asta era pe la 6pm. Pe la 6:15pm, tot stand cu pasaportul in mana, am intrebat-o daca e vreo problema de tot butoneaza de zor. Nu era nici o problema...cu biletul meu. Doar ca biletul lui Sebi fusese anulat. Iar butoneala, telefoane, puff-uri si paff-uri. La 6:30pm ne departam de ghiseu cu hartiile in mana, sperand ca o sa fie ok la imbarcare.

Si a fost. La ambele avioane. Mie imi place de Blue1 cum s-a gandit el asa in capusorul lui sa comaseze oamenii de la 2-3 zboruri, intr-un avion mare cu cate 6 locuri pe rand, sa il umple ochi, sa salveze ei combustibil. Manca-i-ar mama de economi. Si cum ne-a tinut frumusel in Stockholm, imbarcati pe toti, sa ajunga si oamenii care fusesera redirectionati prin Amsterdam. Si cum am ajuns in Helsinki cu 2 ore mai tarziu (adica la 1:20am), moment in care am realizat ca nu mai avem autobuz sa ajungem acasa.

Deci multumesc Blue1 pentru ca ai anulat zborul direct *fara nici un motiv*, ca ti-a pasat de nu ai mai putut de confortul calatorilor tai, care, apropos, au platit biletul.

Se pare ca Blue1 nu e la prima tentativa de genul asta. Aici altcineva povesteste cum Blue1 a anulat alt zbor, in aprilie anul asta, pe aceeasi ruta.

Pai fratilor, daca nu sunt destui calatori si nu va convine, de ce mai tineti zborul? Eu nu as fi ales nici in ruptul capului un zbor care sa ma aduca in aeroport la ora 1 dimineata, in conditiile in care a doua zi aveam munca.

Si ca sa raspund la intrebare: o sa evit cat pot de mult sa mai iau Blue1 dintr-un singur motiv mare si lat. Drept client, m-am simtit calcata in picioare. Daca era vreo problema serioasa pentru care se anula zborul, nu aveam nici o problema cu asta. Dar asa, ca nu da bine in cartile lor, mi se pare o dovada crasa de neprofesionalism.

4 comentarii:

Anonymous said...

Asta e low cost? astea sunt dezavantajele

Loredana said...

Era mai ieftin decat Finnair-ul, care e o companie care se respecta. Dar nu pot sa spun ca e low cost...Helsinki - Bruxelles, dus intors, a fost 250e de caciula..

Liliana said...

De ex, la Wizz Cluj-Italia, gasesti si bilete cu 19ron. Idem cu Ryan Air sau altele. 250e nu e un pret de low cost, decat daca e luat in ultimul moment de timp.

Si cand bifezi ca iti iei bilete, sigur ai semnat pe undeva ca esti de acord sa anuleze.

Loredana said...

Lili, Blue1 nu e low cost, ca nici nu am luat biletele in ultima clipa.
Cu siguranta si-au acoperit ei spatele cu texte prin "termeni si conditii", dar tot mi se pare neprofesionalism sa anulezi un zbor, si sa _NU_ dai nici un motiv pentru asta. Macar minte-ma, pastreaza-mi impresia ca iti pasa de mine drept client.

Post a Comment