Helsinki marathon aka reni, tineri, batrani

Sambata a fost Helsinki Marathon, o alergatura de 42km, care pentru cei mai inceti poate dura si pana la 6 ore.

In Helsinki foarte multe persoane alearga, nu conteaza ca ploua, ca e soare sau ca sunt -20 grade. Alearga cu muzica in urechi, pe langa bicicleta, cu cainele in lesa, nu conteaza cum, important e sa alerge. Iar Helsinki Marathon e o chestie de mandrie. Nu mergi acolo pentru premii, ci transpiri sa vezi cat de bun esti. Daca poti termina maratonul, ce timp faci, daca e mai bine ca anul trecut.

Ce m-a marcat a fost atmosfera. Finlanda e o tara "rece", in schimb in timpul maratonului, care a fost un circuit superb in oras, lumea statea pe marginea strazii unde se alerga si aplauda, striga incurajari. Altii aveau cu ei batoane de "energie" si le dadeau celor care alergau. Altii le dadeau apa lor. Eu stateam pe patura in fata blocului, cu 2 veverite zbenguindu-se in spatele meu si nu conteneam sa ma minunez cum alergau oamenii aia - deja aveau 4 ore de fugatura la activ.

Am vazut un tip imbracat in costum de ren, cu coarne cu tot, si cred ca l-au trecut toate apele la cele 26 grade de ieri. Am vazut un francez vopsit in cap ca pentru un meci de fotbal, o tanti cu pantalonii numai spume de la alergat, si multi multi cu bureti in mana sa isi curete fata de transpiratie. Dar cel mai mult m-a marcat un nene orb care alerga. Am auzit ca a alergat cei 42km in 3 ore.

Deci palaria jos pentru ei! Daca vreti sa va inscrieti si voi, sunt info aici.

15 comentarii:

Cosmin said...

interesanta viata de finlandez :D rromania e mult in urma :)) un maratonist obosit in primii metri.
frumos blog, keep postin'

Loredana said...

multumesc frumos cosmin :)

Cosmin said...

Daca stii ceva de tippaleipä cand ai timp pune d-un post daca poti :D. Am pus de-o sima si vad ca se serveste cu ceva de genu asta. Pana ies stafidele la suprafata e cale lunga :))

Loredana said...

Tippaleipä e o prajitura pe care o gasesti in magazine de Pasti. Si am impresia ca e un dulce traditional de Paste.
E ca un gomolot de aluat prajit, cu zahar vanilar deasupra. Crocant, fara nici un gust puternic de nimic. Ca un fel de fasii de gogoasa prajita mult pana devine tare.
Daca vrei, cred ca sunt retete pe net.

Faci sima acasa? :)

Cosmin said...

Nu prea pot sa o gasesc in magazinele din Romania :D , iar in Finlanda nu stiu cand ajung, tot ce ramane de facut e de experimentat aici, la 38C in Constanta, umiditate 100%, Malayesia :) De reteta credeam ca ai ceva testat, ca pe net gasesc eu ceva..
Am pus de sima, azi am strecurat-o, dupa o experienta neplacuta cu reteta de pe net. Am taiat in bucatele mici lamaiile, am facut licoare, si dupa ce mai caut pe net, observ ca nu trebuie coaja galbena la macerat. Si dai cu polonicu si cutitu 30 min la curatat bucatile taiate. Chin absolut :)). Macar miroase bine.
Astept sa se faca licoare magica acum! 4-5 zile de uitat la stafide...

Loredana said...

:) Spor cu sima!
Rectificare: Tippaleipä e de Vappu (1 Mai), nu de Pasti.
Uite daca vrei totusi sa o incerci, e o reteta aici: http://www.soppakauha.com/index.asp?s=/reseptit/4554.htm
Eu nu am incercat niciodata pentru ca e in soi de deep fried, si nu ma dau in vant dupa din astea. Daca nu merge cu google translator, spune-mi.

Cosmin said...

In romana e vraiste translatoru, iar nici ala de engleza nu e mai breaz. Nu stiu cat de deep fried e, seamana a gogoasa :)).
Arata apetisant in poza: http://yfrog.com/mc800pxsimaandtippaleip2j
Poate merita incercarea, vedem dupa prima tura ...

Loredana said...

Sa imi spui cum a iesit :)

Cosmin said...

Stau cu ochii pe sticle ca gaina pe oua la clocitoare..E abia a 3-a zi, dau sa miste stafidele, dar nu e gata :)) Culoarea e buna totusi..

Cosmin said...

Am desfacut prima sticla de sima azi. A iesit buna, desi nu stiu cu ce sa o compar, un pic acidulata, culoare de fanta de lamaie, miros puternic aparte, si nu prea dulce :)
Per total produs foarte bun, racoritor. Cred ca seamana cu socata romaneasca, faceau ai mei cu flori de soc si pusa la fermentat.

Loredana said...

:) Imi pare bine ca esti multumit de ce a iesit. Hai noroc!:) Pastreaz-o pentru Pasti :P

Cosmin said...

Oh da, o transform in bautura zilnica, ca nu cred ca am sa mai cumpar ceva sucuri din comert :)) Probabil ca o sa o am si de Pasti, pana atunci incerc si gogosile alea :P. N-am forme.

Cosmin said...

Am sarbatorit Pastele mai devreme :)

http://www.artlink.ro/temp/Sima_Tippaleipa4.jpg

http://artlink.ro/temp/Tippaleipa.jpg

Loredana said...

Uau. Arata exact ca alea din magazin - numai ambalajul le mai trebuie. Felicitari! :)

Cosmin said...

Mersi, nici eu nu stiam ca-s asa de talentat :D

Post a Comment