Bujori in obrajori

Avem tot felul de reguli dupa care ne ghidam viata. Sunt tot felul de "fa asa, nu asa", "vezi ca nu-i frumos", "vezi ca nu ai voie", de ma intreb cum de am descoperit de-a lungul istoriei si alte cai nebatute, pentru ca probabil sa o iei pe alte cai "nu se face".

Ne pitulam prin spatele sefului sa verificam ce ne-a mai scris Ghitulica, stam la cafea macar 5 minute mai mult, sa ascultam povestea savuroasa a Lenutei de la contabilitate (dupa ce i-am aratat pozele din vacanta), ne rugam in secret sa primim portia cea mai mare de prajitura la cafenea, ne bucuram daca gasim pe jos vreo bancnota, mai bagam degetul in nas cand nu se uita nimeni. Si toate astea cu constiinta impacata ca nu am incalcat nici o regula, si nu ne-a vazut nimeni.

Daca nu ne-a vazut nimeni, chiar nu am facut nimic urat? Daca nu ne vede nimeni, putem sa facem ce vrem noi? Cum stim ca lucrul pe care vrem sa il facem e OK?

Am aflat azi despre conceptul "bujori in obrajori" (adica mai pe englezeste, "red face test"). E cel mai usor mod prin care poti afla daca e ok sa faci ce te gandesti sa faci. Daca ar aparea pe prima pagina a ziarelor ca ai facut ceea ce te gandesti sa faci, ti-ar fi rusine? Cum te-ai simti in pielea ta? Ai rosi? Daca da, atunci mai bine nu faci lucrul ala, probabil ca nu e tocmai in conformitate cu regulile tale interioare. Si-atunci, daca tot nu te reprezinta, de ce ai face?

ps. Metoda asta se adreseaza doar persoanelor cu bun simt.

0 comentarii:

Post a Comment