Imi lipseste marul..discordiei

In ultimii 1.5 ani, am folosit doar macuri. Mac la servici, mac acasa. Evident, la inceput am avut o perioada de frustrare, cand ma intrebam pentru ce papucii ei de treaba mi-am luat un calculator de 2 ori mai scump decat un calculator "normal", si ma mai si enerveaza. Ca sa nu mai spun ca pana acum, tot nu sunt capabila sa folosesc iPages asa cum folosesc batranul Word..

De ieri, timp de 8 ore pe zi, am trecut iar pe Windows. S-a mai glamorizat de cand nu l-am vazut eu: de la inceputul erei Vista. E frumusel, merge bine, tot respectul.

Si totusi, pot spune ca mi-e dor de merisorul meu. Cel mai mult imi lipseste gestul de scroll: pe mac, dai cu 2 degete in jos pe trackpad, si ai luat-o cu scroll-ul la vale. Dai in sus, paginile urca-urca, sa vezi tu ce e in capul paginii. Nu mi-am dat seama cat de utila e functionalitatea asta, pana nu mi-am dat seama ca tot dadeam cu 2 degete la vale si la deal pe trackpad-ul compului meu cu Windows, si nimic nu se intampla. Voi stiti ce aiurea se intrerupe flow-ul sa mergi cu mouse-ul pana in partea din dreapta, sa te joci cu mouse-ul pe acolo, apoi sa te intorci in pagina unde ai treaba?

Alta chestie de care mi-e dor cand merg la munca e sleep-ul (pun intended :) ). Da, si in windows poti pune pe sleep, dar nu e acelasi lucru. Daca am asteptat dimineata cateva minute bune sa imi functioneze calculatorul cum trebuie, la mac doar deschid frumusel "capacul" si calculatorul merge, e deja conectat la internet, si toate ferestrele si programele pe care le-am avut deschise inainte, ma asteapta sa ma apuc de treaba. Salveaza o groaza de timp, si ai mereu proaspat in minte unde ai ramas ultima oara cand l-ai inchis.

Da, mac-ul e enervant la inceput, pentru ca trebuie sa te obisnuiesti cu alte paradigme, e ciudat, butoanele nu sunt unde te astepti sa fie, setarile sunt numite cu totul altfel, nu poti gasi chiar toate programele cu care erai obisnuit, ce mai, debandada mare. Dar odata ce ai trecut peste procesul de invatare, totul merge snur. Nu vreau sa ma dau snoaba, dar sa folosesc windows-ul dupa ce am folosit mac exclusiv atata timp e ca si cum as incerca sa pun ata in ac cu manusi groase in maini. 

5 comentarii:

Oriana said...

Nu știu dacă ne gândim același lucru, dar, cel puțin de pe Win-ul ăsta pe care-l folosesc, poți face pagina să alunece în sus sau în jos.. :)
Țin scroll-ul de pe mouse apăsat și mișc puțin din mouse să-i dau direcție.. și alunecă.

Cu MAC-ul mi-a fost neplăcut după ce am folosit Windows-ul. Totul părea pe dos. Dar sunt convinsă că asta s-a întâmplat doar fiindcă suntem sclavii obișnuinței.

Noapte bună!

Madalina said...

Ha! Eu fac invers - vreau sa trec de pe win pe mac :D
Iar la scroll depinde la track pad-ul de la laptop - al meu (Dell inspiron) are drivere care permit sa faci scroll pe trackpad in partea dreapta.

Loredana said...

Eu nu folosesc mouse, am doar trackpadul de la laptop. Probabil ca o sa imi nenoroceasca incheietura mainii, dar mi se pare mai rapid fara mouse, ca pot schimba imediat intre actiunile de a "tipari" si actiuni care necesita un mouse - trackpad sau chiar mouse, orice ar fi el.

Trackpad-ul meu nu are in dreapta nici un scroll. Am sa mai investighez problema, sigur si altii au avut nemultumirea mea inainte :)

Si mie mi-a fost aiurea cand am trecut la mac de la win. A durat cam vreo 2 luni sa ma obisnuiesc, dar acum pot spune ca a meritat fiecare minutel. :)

Cosmin said...

: )

http://www.gandul.info/magazin/trei-motive-pentru-care-steve-jobs-ar-fi-un-presedinte-mai-bun-decat-obama-casa-alba-se-va-numi-ihouse-8562804

Loredana said...

:))

Post a Comment