Incetul cu incetul se fabrica otetul

Toti stim ce inseamna sa te intorci din concediu: kilometri de emailuri, dor de duca, rasfoit fotografiile din concediu puse pe FB sau picasa, pauzele lungi si dese in speranta ca ele chiar sunt cheia marilor succese, rasfoit iar fotografiile in timp ce i le arati lu' Lenuta de la contabilitate, uitat la ceas din 15 in 15 minute si intrebat, inevitabil: cum pisici o sa rezist eu pana la 5, 8 ore in continuu?!

Vestea buna e ca nu trebuie sa rezisti 8 ore asa dintr-un foc. Vineri am inceput sa aplic o tactica interesanta care a dat rezultate. Probabil e veche de cand lumea, dar pe mine nu m-a dus capul pana acum. Mi-am scris frumusel task-urile "pe curat", le-am prioretizat si am purces la treaba. Daca pana acum incercam sa le rezolv pe toate pe nerasuflate, acum mi-am propus sa lucrez in reprize de o ora.

Nu-i asa ca e mai usor sa te gandesti ca trebuie sa te concentrezi pentru 1(una) ora si nu 8 (opt) ore? O ora e doar 4x15 minute, o nimica toata. Inchide tot timp de o ora: nu mai verifica email-ul, nu mai verifica FB-ul, lasa notificarile de Skype sa blinkaie, pune-ti niste casti cu o muzica despre care stii ca te ajuta sa te concentrezi, si fa-ti primul task. Blocheaza tot inafara ta, si concentreaza-te pe taskul tau. Cand ai terminat cu ora respectiva, ia-ti 5 minute si fa ce vrei tu in ele. Apoi ia iar o ora de "pustnic" si mai rezolva-ti o problema.

Pe principiul asta, vineri a fost cea mai productiva zi pe care am avut-o saptamana trecuta. Si ca sa sarbatoresc, am mers hiking in weekend cu cativa prieteni. A plouat sambata de ne-a udat pana la piele, dar macar am adormit in fata focului ;) Iar duminica ne-am imbuibat cu afine.

0 comentarii:

Post a Comment