De prin gospodarie

In weekend am avut probleme cu incalzirea. Si serios ca nu era momentul, la ce -10 (minus zece grade) au tot fost afara. Dupa ce mi-a inghetat sufletul din mine vineri noapte, sambata m-am apucat de rezolvat problema intr-un mod proactiv. Adica: pai Sebi, suna si tu la astia, ca mor de frig! Nu vezi c-am inghetat toata? Vai sufletul meu, si ala e inghetat. Asa ca a sunat Sebi, numai ca ghinionul meu ca omusteanul de la capatul celulei (nu merge sa zic fir, ca a sunat de pe mobil), nu vorbea engleza.

Asa ca dragi tovarasi, am avut ocazia sa am o conversatie cu o entitate reala, in finlandeza. Am cam avut emotii, ca eu cam incurc cuvantul "cald" cu "rece", dar am sperat ca a prins ideea si si-a dat rendez-vous cu caloriferele noastre la ceas de seara, pe la ora 5 asa. A venit omul, cu un ajutor pustiulica, a reparat caloriferele. Omul le repara, si pustiulica isi arata fundul, fir-ar ea de moda cu pantalonii pana in genunchi. Eh si tot cam pe-atunci ne-a instiinta omusteanul nostru ca trebuie sa vina sa schimbe robinetele la calorifer, cam pe luni dupa masa sau marti. Ieri nu erau schimbate, asa ca azi musai trebuiau sa fi fost.

Asa ca ajungem la intamplarea de azi. Am aprins lumina pe hol, si lucea asa frumos in calorifer, de parca era o cioara cu un gablont in plisc. Asa ca mintisoara asta a mea a exclamat:
- Mai, astia au schimbat robinetele! Si uite ce frumos din partea lor, au lasat si curat, au mutat si rafturile la loc. Meseriasi, ce mai.
Eram asa fericita ca de-acum chiar daca se mai strica nevoile astea de calorifere, macar au robinete noi. Si ce frumos, o fi fost si administratorul cu ei(ca mesterii au voie sa intre in apartament doar cu administratorul, nu asa de capul lor ca pe pajistea comunala). Uite dragutii de ei cum au maturat dupa ei, si nici macar nu au luat si ei ceva de-ale gurii de prin dulap(ca frigiderul e gol, nu aveau ce - numai niste varza murata, dar nici aia nu poti sa mananci mai mult de 2 linguri fara sa te ia stomacul). Pacat numai ca nu fusei acasa sa culeg privirile admirative cu privire la ce curat e la mine acasa si ce carti destepte citesc.

Si in mijlocul extazului meu, a avut grija Sebi sa ma aduca cu picioarele pe pamant:
- Nu le-au schimbat, uite ca tot galbene is.

Parerea mea personala e ca is galbene de frig, ca tot imi clantane dintii.

0 comentarii:

Post a Comment