Realist, si trist

Profesoara mea de finlandeza e tanti aia care a scris toate cartile de finlandeza de pe care invata emigrantii sau studentii in universitate. Si e atat de tare si populara, ca la 12 minute dupa ce s-au deschis inscrierile la cursul ei, grupa era plina ochi. Am avut bafta sa prind si eu loc la ea, dupa ce am dat F5 cu ochii bunghiti cateva minute. Deci tot respectul pentru ea. Preda fain, si intelegi ce zice.

Ieri ne preda niste verbe noi. Unul dintre ele: pyytää. Are obiceiul sa explice ori in finlandeza, ori prin mimica. Asa ca ni l-a explicat pe asta, prin fraza in finlandeza: romanii pyytävät la gara. Eh, fara sa stii verbul, ce inseamna?

A mai dres malaiul dupa aia cu inca 2 exemple mai "cuminti", de genul copii care cer bani de la parinti sau oameni care cer ajutor la munca de la colegi.

Ok, bravo ei, toti au inteles verbul din prima. Mie mi-a venit sa intru sub banca. Si asta pentru ca asta a fost primul exemplu care i-a venit in minte, ca sa explice verbul. Si tare ma indoiesc ca ea e finlandeza exceptionala careia i-a venit in minte exemplul asta, instant ca un cubulet knorr.

3 comentarii:

Cosmin said...

oricum finlanda a dat veto pentru schengen :D
intr-un fel au si ei dreptatea lor, nici mie nu mi-ar place sa ma trezesc in curte cu tot felu de lighioane maronii :))

Loredana said...

Pai in finlanda oricum poti merge linistit fara viza...deci isi pot gasi ograda plina si cu, si fara schengen.. Da' e trist ce se intampla.

Cosmin said...

da, dar asa nu te-ar mai verifica nici la vama dintre tari..

Post a Comment