Loredaja [l.o.r.e.d.a.j.a-]

A fost o data ca niciodata o fetita care avea o scufita rosie. Si pentru ca ea purta scufita in fiecare zi, toata lumea ii spunea Scufita Rosie. Evident. Normal ca ii spuneau Scufita Rosie, ca doar nu erau sa ii spuna Maria lu' Smaranda a lu' Petcu din deal.

Numai ca eu nu inteleg de ce pe factura de la electricitate mi s-a scris cu bold si Arial, asa mare si frumos, Loredaja. In finlandeza se scrie asa cum se citeste, si se citeste asa cum se scrie. Prin urmare, "j" se citeste un soi de "i". Cu alte cuvinte, lore d'aia, nu de ailalta.

Nu zic, nume frumos, unic si desavarsit.

Alte exemple de nume finlandeze:
- Meri (adica "mare", "sea")
- Juusi (nu "giusi", ci "iusi")
- Sisko (adica "sora", evident si "frate" exista ca nume)
- Aino (inseamna "the only one")
- Ilta ("seara")
- Uljas ("brain", ghici daca e nume de fata sau baiat?)

Dar oricat am cautat, nu am mai gasit nici un nume "d'aia".

Si de asta am si vrut sa imi fac blog. Uite d'aia.

0 comentarii:

Post a Comment