Daca mai dati in noi, plecam inapoi pe Venus!

Azi e ziua internationala de lupta impotriva violentei impotriva femeilor, si in Romania avem sloganul "Nu da, daruieste!" Idee draguta. Deci barbatilor, cat de darnici va simtiti?

Imi aduc aminte acum multi ani, eram frumos la prima statie in Nicolina, si pe langa boschetii aia pe unde se zburataie cainii acuma, era un cuplu. Un el si o ea, un Fat Frumos si o Ileana Cosanzeana. El, cu sticla in mana, ea, cu basmaua pe cap. El, zeul naturii, capul familiei, atotputernicul din bucatarie, sufragerie si balcon. Ea, sfiicioasa, isi strangea coltul basmalei in maini, cu capul plecat, asa cum sade frumos in fata puterii lui. Si el tipa la ea, incerca sa o loveasca, ea se mai ferea sprinten, revenea mai aproape de ea, mai zicea si ea cate ceva, printre lacrimi. Parea ca nici unul dintre ei nu facea asta pentru prima oara. Si dupa fiecare rafala de injurii, cand ea incerca sa pastreze distanta fata de pumnii si palmele lui, ea se apropia de el. Asa, ca si cum ar fi fost o musca atrasa de panza de paianjen. Si din pacate nu cred ca asta e singurul caz.

Ma doare sufletul cand vad femei abuzate, si imi pare rau cand, pline de vanatai, se abuzeaza si ele, ramanand langa cineva care nu le respecta. Scuzele cele mai comune sunt lucruri de genul unde sa plec, nu am unde sa stau, doar nu o sa las copiii aici singuri cu el. Poate ca asa e, poate ca nu. Dar cred ca suntem toti de acord ca femeile sunt pline de iubire. Nu trebuie sa ne dati luna de pe cer, nu trebuie nici macar sa ne tineti in puf, si noi suntem langa voi sa va facem mofturile. Trebuie doar sa ne iubiti si sa ne respectati. Si nici asta nu e musai. Daca nu ne iubiti, spuneti-ne si fiecare isi vede de drumul lui. Dar nu asa, sa ne umpleti de vanatai. Si voi tot dintr-o femeie ati aparut, nenorocitilor care va bateti nevestele si prietenele!

Textul care urmeaza l-am scris acum mai bine de un an, pe tema asta. Spuneti-mi voi daca asta ar trebui sa fie atmosfera dintr-o casa.

Pacatosilor, unde va ascundeti? Femeie, Dumnezeu a spus ca tu esti pe pamant ca sa ajuti barbatul. Esti facuta din coasta barbatului. Trebuie sa i te supui si sa il urmezi. Vino aici! Mai repede! Femeie, nu te ascunde. Ai culcat copiii?

Iar ai ars mancarea! Nu am deloc liniste in casa asta. Dumnezeu asa a oranduit, ca barbatul sa fie puternic si sa aduca tot ce trebuie in casa. Tu trebuie doar sa faci mancare si sa speli copiii. Iti e chiar asa de greu? A fost iar maica-ta aici si ati stat la cafea? Uite ce murdar e in casa asta. S-ar duce totul de rapa daca nu as fi eu.

Adu mancarea aia mai repede! Iar bocesti? Acuma de ce mai bocesti? Asa a oranduit Dumnezeu femeile, sa fie proaste si sa boceasca. Vezi ca acum arunc cu farfuria asta dupa tine! Asta e mancare? Femeie, tu ai fost la biserica azi? Asta e mancare? Tu ai pus branza in mancarea asta? Nu stii ca e post? Unde ti-e capul? Lasa-ma cu povestile. Mananca tu branza cand e post! Dumnezeu a zis sa postim, sa ne curatam trupul si sufletul. Dar tu, creatura diavolului, esti prea proasta ca sa te supui poruncilor Domnului.

Vino incoace si pune-mi un pahar de vin! Vinul e sangele lui Dumnezeu, si ne-a lasat porunca sa bem din el. Lasa si sticla aici, ca imi pun singur. Tu nu vezi in ce hal iti tremura mainile? Stai jos aici! Nu-mi zi mie sa nu mai strig, ca nu ii trezesc pe copii. Dumnezeu are grija de ei. 

Dar tu cu capul tau prost nu te gandesti ca sunt obosit seara cand vin acasa? Nu te gandesti ca poate ar trebui sa pregatesti ceva de mancare ca lumea? Cand vin eu acasa ar trebui sa fie ca si cand ar veni un imparat. Eu iti dau de imbracat, eu iti dau bani de mancare, eu platesc intretinerea. Tu stai si bocesti si arzi mancarea. Tu ai vazut cum arati? Uita-te un pic la tine. Ti-ar placea sa vii acasa dupa o zi de munca si sa te primeasca cineva asa ca tine? Ti-ai mazgalit ochii si buzele de parca ai fi regina Egiptului. Si umbli si aproape goala prin casa. Fusta pana la genunchi? Ia si te acopera femeie pacatoasa.

Vino incoace si strange de pe masa. Nu ti-am zis ca nu mananc? Da-mi o rosie din frigider. Rosie cu sare am sa mananc. Pana o sa iti intre mintile in cap. Dumnezeu o sa te pedepseasca, femeie proasta. Nu asa ai grija de barbatul tau. Tu trebuie sa ma respecti, sa ai grija de bunastarea si casa mea. Si tu pui branza in mancarea de post! Treci incoace, unde te mai duci?

Singurul lucru bun pe care l-ai facut sunt copiii. Si nici pe ei nu ai fost in stare sa ii faci cum trebuie. Trei fete mi-ai dat. Nu ai fost in stare sa faci un baiat, care sa imi duca numele mai departe. Un baiat, atat ti-am cerut. Ai facut fete, fereasca Dumnezeu sa ajunga proaste ca tine. Un baiat nu esti in stare sa faci. Dar ajunge cu bocetele, azi imi faci un baiat! Treci incoace! Dumnezeu a zis ca femeia trebuie sa faca copii, treci incoace si fa-mi un baiat! Ce te bocesti? Stinge lumina, nu te dezbraca ca o nerusinata. Un baiat sa imi faci, ai auzit?

1 comentarii:

Anca said...

ce trist..si adevarat..
povestioara asta m-a emotionat tare

Post a Comment