Cum am transformat checul vechi de Pasti intr-o prajitura buna buna

Sau cu alte cuvinte, ce vrajeli am mai facut in chicineta.

De Pasti am cumparat un chec, sa emulam un pic cozonacul si sa avem in cazul in care se termina pasca si celelalte. A venit prima zi de Pasti, a venit a doua, si stimabilul a stat de s-a uscat de singuratate feliat frumos pe o farfurie. Asa ca azi, ca unui somer respectabil, i-am gasit o noua vocatie in viata profesionala.

Daca sunt si alte gospodine moderne care vor sa recicleze mancarea (totusi gainile alea s-au chinuit sa faca oualelelele, cineva s-a chinuit sa faca zaharul din trestie, faina aia nu a aparut din senin in chec, ca sa nu mai spun si de stradania din Euri), iata ce am facut eu:

Ingrediente:

  • una bucata chec feliat, uscat (merge la sigur si cu cozonac uscat)
  • 3 mere care incepusera sa se zbarceasca (de pasti am mancat ciocolata, nu fructe)
  • 1 deget unt
  • o cana lapte
  • optional
    • un pumn de cereale
    • 3 patratele ciocolata
    • esenta vanilie
    • o lingurita plina cacao
    • o lingurita plina zahar pudra
    • o lingurita scortisoara
    • frisca pentru ornat
Ce am facut:
  1. incalzim cuptorul - cam la 180 grade
  2. se iau merele si se taie felii
  3. se ia o tava din aia rotunda inalta, cu gaura pe mijloc, cam ca asta; daca nu aveti asa, puteti folosi orice tava aveti
  4. se iau feliile de mar si se tapeteaza tava cu ele (eu am pus jos la baza tavii, si pe pereti), apoi se pudreaza marul cu scortisoara (ai grija sa mai pastrezi cateva felii de mar, pentru pus deasupra) - practic asta inseamna ca rezultatul final o sa fie imbracat in mere
  5. se taie cate o bucatica de unt si se pune pe ici pe colo peste mere
  6. se taie feliile de chec in bucati mici (daca vreti puteti sa le sfaramati)
  7. amesteca checul de la pasul 3 cu lapte; pune atat lapte cat sa se moaie tot checul - mie mi-a trebuit cam o cana; se adauga un pic de esenta de vanilie
  8. se toarna compozitia in tava, avand grija sa nu cada merele de pe peretii tavii
  9. pasul asta e optional, dar mie imi place foarte mult ce a iesit: am pus un strat de cereale (aveam prin casa niste fulgi de grau integral), si am presarat si niste bucatele de ciocolata
  10. se mai pune inca un strat de mere deasupra in tava
  11. punem tava in cuptor si lasam cam 25 minute
  12. am scos tava din cuptor, am rasturnat pe o farfurie si am pudrat din plin cu cacao, si zahar pudra peste cacao (personal mi-a placut foarte mult gustul putin amarui de cacao peste compozitia aia)
Prima felie am mancat-o cu frisca, a doua fara. Noua ne-a placut ce-a iesit, drept dovada a ramas foarte putin din toata tarta, care initial arata cam asa (nu prea e apetisant ca era deja intuneric cand am facut poza..) :









Va astept in bucatarie la spalat farfuriile.

7 comentarii:

Anca said...

deci nu..acum ce fac? :( vreau si euuuu
arata f bine sa stii

Rox said...

Mama, mama, da' ce chef devii!!! ;-)
Cred ca o sa-mi programez o calatorie pana in Helsinki chiar si fara conferinta aia... :-P

Loredana said...

@Anca - o iei de la pasul 1 si obtii si tu :)
@Rox - stii bine ca usa noastra e deschisa tot timpul pentru tine, asa ca imediat ce iti "tuna" sa ne vizitezi, iti dau adresa

Rox said...

Pai credeam ca am deja adresa... Hmmm...

Loredana said...

Ne-am mutat de atatea ori ca am uitat ca ti-am dat si ultima adresa... :D

Anca said...

mai adaug eu o conditie la pasul 1 :D "mergi la lore"..e mai buna cand e facuta de tine

Sebi said...

Nota informativa - am mancat si eu, si chiar a fost foarte buna ;)

Post a Comment