Daca esti bolnav e bine sa lucrezi in Finlanda

De o saptamana intreaga tusesc. Acum tusea s-a modificat, si pare sa nu mearga spre directia buna. Cu toate astea, sunt in campul muncii si dau de zor cu sapa in tastatura.

Dar ceea ce e interesant, e reactia colegilor de birou. Daca tusesti, se uita la tine asa un picut ciudatel. Daca ai ochii injectati, te trimit acasa. Daca iti sufli nasul cu insistenta, incep sa stea mai departe de tine. Cel putin asta am observat eu. Finlandezilor nu le place sa aiba oameni bolnavi in jurul lor. Si nu neaparat ca isi fac griji de starea ta de sanatate, ci pentru ca nu vor sa se imbolnaveasca si ei.

Cine poate sa isi doreasca mai mult de atat? Sefi care iti spun stai tata acasa si ai grija de tine, colegi care iti spun pleaca acasa, ca arati bolnav. Problema e ca am inteles ca si prietenii finlandezi tot la fel fac: iti dau un telefon cand esti bolnav, si se intalnesc cu tine cand esti sanatos.

2 comentarii:

Rox said...

In Olanda e cam pe dos... Vine colega mea de birou si-si tuseste plamanii de ma cutremur eu cu totul si tot nu se duce acasa...
Iar medicamentele sunt pentru oameni slabi cu firea... Se dau de catre doctori doar in cazuri extreme... :-|

Insanatosire grabnica! Si stai acasa si te refa! :-)

Loredana said...

Nici aici nu se intrec doctorii sa dea pastile. Am mers cu o infectie si mi-a zis sa beau suc

Post a Comment