Falafel Number One, cu pui, la cuptor

Una din datile cand am mers in Malmö, am mancat la un restaurant turcesc. Mai exact, Falafel Number 1. Si ca sa fiu sincera, mi-a placut foarte mult. Singura problema pentru mine era ca respectivul falafel era evident prajit, ceea ce nu il face o mancare tocmai sanatoasa.

Zilele trecute ma uitam prin dulap si am vazut ca avem niste naut, mai aveam niste smantana care expira acus, un piept de pui fiert ramas de la salata boeuf pentru Pasti...Asa ca am gasit reteta asta de falafel si am adaptat-o. In mare am folosit ingredientele de acolo, cu mici aditii.

Ce ne trebuie

  • 200 gr naut
  • 2 felii paine
  • o lingura faina
  • o lingurita bicarbonat
  • un piept de pui fiert
  • un ou
  • 1 ceapa
  • usturoi - praf sau vreo 2 catei
  • sare, piper, boia dulce, chimen, susan, patrunjel proaspat
Pentru sos
  • smantana
  • castravete
  • marar (proaspat)
Ce facem
  1. nautul trebuie sa stea la muiat cateva ore, sau peste noapte
  2. scurgem nautul de apa, si il fierbiem pana incepe sa se moaie un pic
  3. strivim nautul (eu nu am robot de bucatarie, asa ca am strivit cu furculita si am facut si muschi)
  4. taiem ceapa, pieptul de pui si patrunjelul in bucati mici
  5. amestecam toate ingredientele
  6. lasam la frigider o ora
  7. mergem si incepem sa ne uitam la Twilight (asta am facut eu, si am realizat ca am trecut de 15 ani, deci nu prea ma mai atrag genul asta de filme)
  8. scoatem compozitia din frigider si dam drumul la cuptor, cam la 250 grade
  9. in timpul asta, pregatim o tava, punem hartie de copt pe ea
  10. modelam compozitia in turtite mici
  11. lasam tava la cuptor cam 5 minute (toate ingredientele sunt "facute", cu exceptia cepei, deci nu tb sa stea mult la cuptor); important e sa fie focul mare, altfel se usuca prea tare
  12. taiem castravetele bucati mici si amestecam cu restul ingredientelor pentru sos
  13. chemam lumea la masa si le uram pofta buna!

2 comentarii:

Anonymous said...

inca nu fac si eu la fel (asa cum delicat incearcas a ne transmita mesajul din chiar denumirea mancarii)...
dar unde e Loredana de odinioara, aia care afacut prima ei mancarica cu cartofi, care punea margarina la topit in tigaie si facea un fum de veneau pompierii? Mi-e dor de loredana aiaaaaaaa. :p (Didi)

Loredana said...

Vorbim despre asta? :P

Post a Comment