Aventuri cu si despre pasapoarte

Pasaportul meu urmeaza sa expire in august. Dar sunt unele tari in care nu ai voie sa intri daca pasaportul iti expira in mai putin de 6 luni de la data in care pui piciorul pe pamantul tarii respective.  Asa ca am luat decizia mareata ca in mai sa imi depun actele pentru minunatul nou pasaport.

Nu am sa zic nimic de faptul ca singurul pasaport pe care ti-l poti face e cel biometric. Sau ca trebuie sa imi ia amprentele pentru indispensabilul act de identitate. Eu stiam ca doar infractorilor li se ia amprenta, dar daca stau si ma gandesc bine, si eu sunt un infractor. Am luat o pruna de pe taraba din Piata Nicolina cand aveam vreo 5 ani. Deci nu am ce comenta aici, doar sa ma bucur ca nu m-au trimis la scoala de corectie.

In alta ordine de idei, prima oara cand mi-am facut pasaport a fost in anul de gratie 2005, inainte de a merge intr-o excursie cu autocarul prin Europa. Atunci m-am trezit la ora 3 dimineata, a venit Sebi si am mers impreuna cu masina in Copou, mi-am trecut frumos numele pe lista (fir-ar ei de batrani care veneau de pe la 1 noaptea sau ceva, ca din cauza lor trebuia sa vin si eu devreme - la 3 dimineata am fost cam a 5a pe lista). Asa, intors la masina si dormit pe apucate vreo 3 ore, timp in care parul mi s-a facut ciucuri, rimelul pe care il intinsesem cu mestesug mi s-a intins pe fata, si nici nu aveam lapte de cocos la mine sa imi dau de riduri. In fine, la un 8 sau 9 dimineata am ajuns si eu sa imi depun dosarul.

Insa 2010 e anul schimbarilor. De data asta iti poti face programare. Si nu oricum, ci poti da un telefon sau poti trimite mail sa iti rezervi un timp. Informatii aici. Asa ca ieri, din exces de zel, am trimis un mail sa ma programez pe 7 mai. M-am gandit ca sa evit aglomeratia si sa nu ma trezesc ca nu ma pot programa atunci. Promptitudinea raspunsului m-a mirat. Am primit un mail acum dimineata in care mi se spunea asa
E putin cam devreme pt. o programare pe 7 mai.

Dupa care mi s-a confirmat ce cerusem. O sa trec peste observatia binevoitoare ca e prea devreme, ca nu mi s-a zis nici buna ziua, nici cu respect si o sa fiu fericita ca nu mai dorm prin masina sa nu imi pierd randul la pasapoarte...