Primavara se numara cersetorii. Romani. La gara din Helsinki

Vorbeam mai devreme de ziarele finlandeze care tot scriu despre cersetorii romani.

Dimineata am luat metroul pana in centru. In orice metro / autobuz / tren din Helsinki, se gasesc ziare gratuite, care se cheama Metro. Ziarele astea apar zilnic de luni pana vineri.

Dupa cum spuneam, am luat metroul, si din curiozitate am luat si un ziar, chipurile sa imi mai exersez cunostintele epsilonice pe care le am cu privire la limba finlandeza. Si ce credeti ca mi-e dat sa vad pe prima pagina a ziarului? O fotografie aproape cat jumatate de pagina, de langa gara, cu o cersetoare pe jos. Titlul pozei e ceva de genul: Cersetorii veniti din Romania sunt o priveliste familiara in zona garii. Si daca nu ma credeti, puteti vedea poza aici, in editia electronica a ziarului:


Erau doar cateva randuri sub poza, asa ca le traduc aici:

Cersetorii se muta pe "teritorii" noi
Multi am vazut cersetori si cantareti de strada veniti din Romania, veniti intr-un numar nemaintalnit de mare pana acum.
"Numarul lor a crescut, si s-au raspandit, din centru in tot orasul", a declarat Jorma Räihä, expert in cadrul Agentiei Sociale din Helsinki. In saptamana Pastelui au ajuns in Helsinki 117 tigani din Romania.

Departamentul de Servicii Sociale a estimat ca numarul celor veniti acum e similar cu numarul celor veniti primavara trecuta, dar in mod evident, vin din ce in ce mai multi"

Parca s-au inmultit cu primavara. Dar tot respectul. Eu stau aici de acus 4 ani si nu am aparut pe prima pagina a nici unui ziar. Doamna din imagine e pe aici de vreo 2 ani( parca am vazut-o si vara trecuta) si deja a ajuns pe coperta.

Nu vreau sa fiu snoaba, dar m-am saturat sa tot vad articole despre cersetorii romani. Sunt pline ziarele de articole din astea. Normal ca oamenii asta au in minte cand aud "roman": cersetori, fara casa, oameni pripasiti pe sub poduri, care nu au nici o pregatire profesionala, care fura. Chiar nu vreau sa fiu pusa in aceeasi oala cu ei. Si pur si simplu simt ca incepe sa imi fie groaza sa spun ca sunt din Romania.


2 comentarii:

Amisse said...

Te cred. E foarte aiurea sa fii judecat dupa faptele altora insa nu fi dura cu ,,Romania". Oamenilor care te pun in aceeasi oala cu cersetorii demonstreazale ca o carte nu se judeca dupa coperta si ca nu sunt cu nimic superiori daca nu stiu sa faca diferenta dintre un cersetor si un ROMAN.
Nu cred ca ei nu au cersetori fara casa , oameni parasiti pe sub poduri sau infractori.

Loredana said...

Au si ei oamenii lor fara casa. M-am ingrozit cand am vazut cati oameni bauti au pe strada. Am vazut chiar si o femeie care isi facea nevoile langa un bar, intr-un cartier chipurile mai rau famat. Deci e clar ca au si ei pe ale lor.
Dar e naspa sa te intalnesti cu oameni noi, sa te intrebe de unde esti, le raspunzi, si apoi incep sa iti turuie despre cersetori... E doar dureros :)

Post a Comment