Finlandezii, cotetele si Juhannus


Saptamana trecuta a fost Midsummer, aka Juhannus. Si intr-o tara in care vara dureaza 2 zile, Midsummer e o sarbatoare importanta, pentru ca marcheaza ziua cea mai mare din an si se lasa cu baut, mers la summer cottage si mancat sauna sausages.


Anul asta pot spune ca am fost extrem de norocosi, pentru ca am mers cu niste finlandezi autentici la un cotet autentic, cu obiceiuri autentice. Deci, dupa cum s-ar zice, am avut un Juhannus autentic.

In ajunul Juhannus-ului, obiceiul e ca sa se faca focuri de tabara, lumea sa dantuiasca, sa manance mancare buna si sa mai stea la o barfa. Asa ca am stat si noi la un gratarel, asta dupa ce inainte fusesem la sauna, ne-am pleznit cu vihta si ne-am balacit in lac printre nuferi imbobociti.

Am mai pus la ghiozdan bunatati culinare facute din peste proaspat prins in lac(gen stiuca, salau, platica), rubarba din gradina, fragi si ciuperci din padure. Ca sa nu mai spun ca am stat si cu burta la soare in hamac, si aproape m-am prajit ca un tractorist pe gat de la soarele care m-a batut in cap in timp ce mergeam cu kayakul pe lac.

Cam despre asta e concediul la cotet: incepe cam o data cu Juhannus, si se termina cateva saptamani mai tarziu(dupa posibilitati). Se lucreaza in gradina, sa pescuieste, se merge la sauna, si se culeg roadele pamantului prin paduri.

Abia astept sa mergem iar in cateva saptamani la cules de coacaze!

ps. O sa apara si poze saptamana asta.
pps. Stiati ca daca puneti branza topita in supa de ciuperci iese ceva dumnezeiesc?
ppps. Vreau si eu cotet *sniff*

2 comentarii:

Anca said...

vreau pozeee!!!! da da da

Loredana said...

Am pus poze aici :)

Post a Comment