Ceva cu adevarat finlandez - lohikeitto, a.k.a. supa de somon + reteta

Niciodata nu mi-a placut borsul de peste. Dar deloc. De nici o culoare, cu nici un miros, cu orez sau fara orez. Vedeam cum pluteste pestele prin supa si cum se uita gales cu ochii aia la mine.

Pe de alta parte, Finlanda e o tara care are cate o bucata de mare sau o balta cam peste tot. Natural, mananca mult peste. Si una din mancarurile traditionale finlandeze e supa de somon. Cum acasa am un mancator de supa de somon, asa obosita cum eram azi, m-am hotarat sa imi incerc norocul. De-acum nu mai e nevoie sa spun ca si reteta asta era tot in finlandeza :D

Am cumparat frumusel un pic de somon proaspat si am trecut la treaba.
Iaca si rezultatul:



ps. Dupa cum spuneam, cine e interesat de reteta, pot sa o traduc. In principiu trebuie un picut de somon, cartofi, ceapa, spanac si lapte si dureaza maxim 30 minute sa fie preparata.


LATER EDIT 
Ca sa nu tin asa bunatate de supa doar pentru mine, iata si reteta, pentru 4 portii:


Ne trebuie:
7 dl apa (cam 3 cani jumate)
1 cub concentrat pentru mancare de peste (eu nu am pus)
1 ceapa marisoara
5 cartofi mici
75gr spanac inghetat
300gr somon (eu am pus mai putin, deci nu-i bai daca ai mai putin)
3dl lapte
piper negru (eu am pus si boabe, si macinat), sare

Ce facem cu ele:

  1. Pune apa intr-o oala, pe foc
  2. Curata cartofii si ceapa, si taie-i cuburi mici
  3. Pune un pic de sare in apa, si adauga cartofii si ceapa (daca ai cub din ala concentrat, pune cubul in loc de sare)
  4. Cand cartofii sunt fierti (poti sa infingi furculita in ei), adauga spanacul inghetat si mai lasa cam 5 minute
  5. Intre timp, curata somonul de piele si taie-l cubulete
  6. Adauga somonul in oala si mai lasa un pic la fiert - cam 4 minute. Somonul se face foarte repede si e genul de carne care retine caldura. Adica, si dupa ce opresti focul, el inca se mai coace.
  7. Adauga laptele si piperul negru.
  8. Tine un pic pe foc - cam 2-3 minute, cat sa se incalzeasca si laptele, dar sa nu dea in fiert.
  9. Deasupra poti presara niste marar verde.


Pofta mare!

2 comentarii:

Anonymous said...

Maine incerc supa asta. Suna "delicious" :)
De ce nu mai scrii? E pacat sa se risipeasca un asemenea talent. Da, ai talent!

Loredana said...

2 ani mai tarziu, vine si raspunsul trimit in spatiu. A durat cam cat dureaza o scrisoare dus-intors :) Poate ca ar trebui sa ma apuc iar de scris, macar si ca sa nu mai ratez intrebarile :)

Post a Comment