Ia sa ne mai si cultivam un pic

Eu nu am hobbyuri sanatoase cum are toata lumea. Ceea ce nu s-a schimbat in legatura cu mine de cand ma stiu e ca sunt caracterizata drept "quirky" (sigur e de bine) si imi place foarte mult sa citesc. Asta nu inseamna totusi ca am citit toate romanele foarte populare pe care toata lumea le stie si pe care poate toata lumea le-a citit deja.

Mie imi place sa merg la biblioteca, sa imi plimb mana pe carti, sa le iau din raft, sa le rasfoiesc, sa le miros, sa citesc coperta din spate, sa caut daca au dialog, sa le car in brate in eventualitatea in care nu gasesc ceva mai bun, si apoi sa vin acasa, sa imi urc picioarele pe pereti (pe bune) si sa citesc. Si mai am un loc preferat unde imi place sa citesc: la sala, in timp ce fac vreun exercitiu.

Ultima oara cand am mers la biblioteca a trebuit sa aleg in 5 minute niste carti, pentru ca se inchidea. Asa ca am pus mana pe ce era mai aproape: Carrie Fisher -  The Best Awful, Tracy Chevalier - The Virgin Blue si Kate Mosse - The Winter Ghosts.

Cea de Carrie Fisher am citit-o oarecum prin aeroporturi si avioane. Ok pentru mediile respective, dar pe mine nu m-a "prins". Se pare ca The best awful e o continuare la un alt roman al ei, dupa care s-a facut si un film. Neinteresant din punctul meu de vedere. Cuvinte cheie: star tv, ex-sot gay, droguri, mama star tv si altele in aceeasi sfera semantica. Eu am dus-o inapoi la biblioteca, unde ii e locul, poate ii convinge pe altii sa o citeasca. De obicei nu las nici o carte neterminata, dar aici am capitulat.

The virgin blue mi-am dat seama ca o mai citisem o data. Sau citisem ceva similar. Tracy Chevalier e tipa care  a scris The girl with the pearl earring, care mi-a placut. Dar alte carti ale ei nu mi s-au parut la fel de interesante, asa ca am dus-o si pe asta inapoi fara sa o deschid.

Acum citesc de zor The winter ghosts. Imi place cum e scrisa. Textul curge, pe mine ma face sa nu vreau sa ma mai opresc din citit. Bine, si povestea in sine imi place pana acum. Are un pic de aventura, un pic de mister, deocamdata nimic siropos.

Daca aveti recomandari de carti pe aceeasi idee - mister, aventuri, politiste, psihologice - sunt numai urechi/ochi.

4 comentarii:

Rox said...

Sper sa imi aduc aminte diseara cand ajung acasa sa ma uit prin cartile pe care le-am mai citit si sa vad daca e ceva ce se potriveste cererii tale...

Loredana said...

Multumesc! :)

Rox said...

Uite vreo doua carti care, zic eu, intra (macar putin) in categoriile tale:
Carlos Ruiz Zafon - The shadow of the wind (s-ar putea s-o fi citit, dar mie mi-a placut)
Diane Setterfield - The thirteenth tale
Haruki Murakami - Norwegian wood (mai mult pe partea de psihologic, dar mie mi-a placut)

Si am mai citit vreo doua care sa zicem ca s-ar incadra, dar pe mine nu m-au prea impresionat, asa ca, luandu-ma dupa principiul "Ce tie nu-ti place altuia nu face", prefer sa nu ti le recomand... :-P

Pot sa incerc sa-mi amintesc ce-am mai citit mai demult, ca in ultima vreme m-am dat pe "povestiri adevarate" - despre o doctorita care a reusit sa fuga din Darfur, despre un american care a construit scoli in Pakistan si Afganistan, autobiografiile lui Nelson Mandela si a lui Mahatma Gandhi samd. Daca te intereseaza ceva in genul, just let me know! ;-)

Si ca intotdeauna... Lectura placuta! :-)

Sergiu Tauciuc said...

Ai uitat sa mentionezi scrisul ca hobby. Si te si pricepi oleaca parca ;)

Post a Comment