Prima mea mancare in finlandeza, manca-m-ar mama

Weekendul asta a fost plin de intamplari: gatit 2 ture de "ceva bun" diferite, mers la servici, devenit deprimata din cauza vremii de afara.

Ceea ce vreau sa povestesc azi e cum am facut eu o reteta finlandeza. Si nu numai ca era finlandeza, dar era dintr-o revista finlandeza. Scrisa in limba finlandeza. Si nu a trebuit decat sa caut vreo 2 cuvinte, dar ingredientele le-am inteles aproape pe toate, inafara de un condiment care se cheama meirami si care nici in romana nu stiu ce inseamna.

Practic am facut o supa de cartofi cu broccoli, pe care plutea frumusel o felie de paine prajita cu o bucata de branza de capra, facute un pic la gratar. Branza de capra avea pe ea miere si fulgi de migdale.

Dintre ingrediente: cartofi, broccoli, miere, migdale, branza capra, praz, patrunjel, smantana si cate si mai cate.

Si in caz ca va intrebati cum arata, era cam asa:



Poza e luata de pe situl revistei, dar mie mi-a iesit aproape la fel (farfurie alba, nu verde :P ). 


ps. Daca cineva e interesat(a) de reteta, pot sa o traduc :)

4 comentarii:

Anonymous said...

Sa va fie de bine!

"meirami" inseamna maghiran.

Loredana said...

Multumim!
Si maghiranul la ce e bun? :D Inafara de "foaie verde maghiran - http://www.trilulilu.ro/sorin82/451ff503a91a74

Anonymous said...

Maghiranul este folosit in bucataria italiana. E simplu: unde pui oregano, pune si ceva maghiran. Se pupa tare bine.
Il mai folosetsi la fripturi, in special la carne de vita.
O potriveala tare bunuta, mai ales de sosuri e cea cu dafin, busuios, usturoi, cimbru, ceapa. De ex, o portie de cartofi la cuptor, stropiti cu putin din fiecare de mai sus... iami, iami!

Am vazut si lohikeitto... arata de minune, si e buna rau!

Loredana said...

Multumesc frumos pentru informatii! De-acum daca tot il am acasa, am sa il folosesc, mai ales ca am aflat si cum :)

Post a Comment